h1

Stri meg her og stri meg der

november 27, 2012

Hverdagsstress er èn ting, julestress noe annet. Sistnevnte forekommer faktisk ikke her i gården. Jeg pleier å ha grei kontroll før jul. Det har sikkert noe med forventningene mine om hva som skal gjøres. For de er ganske så overkommelige. Ja, klart jeg skal bake med ungene. Kanskje blir det to slag iberegnet marsipanrulling, kanskje blir det sju. Det tar vi som det kommer. Ja, jeg skal ha rent hus til jul. Men det blir ikke tak og vegger i alle rom i år heller. Og jeg lever så greit med det. Ja, det er en del gavehandling, men jeg er godt i gang. Dessuten er det bare hyggelig. Det samme med pynting. Og de besøkene vi får i jula, er jo av folk vi kjenner godt. Skjønner ikke helt det der med julestri, jeg. Helt til jeg akkurat kom på..

Hva skal jeg egentlig HA PÅ MEG alle disse festdagene?? I fjor var jeg jo ganske så høygravid på denne tiden. Og kledd der etter. Nå kan jeg vel ikke si at jeg ville druknet i samtlige antrekk som ble brukt i fjor, men det er jo ikke superstas å ikle seg mammaklær ett år etter. Og fordi «jeg akkurat har født» de siste 9 månedene, har jeg ikke kjøpt meg noe nytt heller. Og fordi jeg fortsatt føler at jeg akkurat har født, så ser jeg ikke kjempelyst på å kjøpe meg noe nytt. Det gjør jo ikke lommeboka mi heller. For jeg må jo kjøpe absolutt alt nytt,da. Hvis jeg ikke har lyst til å pynte meg med amme bh og Kaci-hårspenne i luggen. Og når det kommer til sko, er vel bunadskoene mine det nærmeste jeg kommer fest for øyeblikket. Kanskje jeg skal satse på bunaden? På julebord..? Nei, det tar seg ikke ut. Dessuten kan det muligens bli litt vanskelig, fordi jeg akkurat har født..

Jeg har nemlig lykkes i å skaffe meg invitasjon til julebordet på jobben, (jeg VAR glemt, jeg er helt sikker!!) men nå kom det plutselig brått på. Neste fredag. Kan bli interessant å se hvilken kreasjon jeg dukker opp i. Resten av jula også. Julaften er grei, da er det kjole og stas frem til gavene, så er det strømpebukse og hettegenser resten av kvelden. Ikke så veldig pent, men veldig behagelig. Og man er da opptatt av komfort.

Kanskje jeg skal be Frua om et tips eller to? Kanskje «hvordan legge sotede øyne som egentlig tar 4 timer å legge på 5 minutter?» Jeg tenker jo at hvis jeg skal prøve meg på øyesoting, så vil vel ingen se hva jeg har på meg likevel. Hm. Kanskje det blir løsningen i år. Forstyrrende make-up og tung parfyme.

Eventuelt ser jeg meg nødt til å rydde i klesskapet.

Bare jeg ikke ender opp med olaskjørtet.

6 kommentarer

  1. Denne jula ammer jeg jo ikke, og kan ha på meg en kjole. En litt sånn vid en. Ikke str 0 eller xxs som visse andre fruer bruker. Hadde vært gøy å prøve ut sånn øyesoting da! Vi kunne satt av noen timer og prøvd oss fram.


    • Åh, det hadde vel vært fantastisk. Tenk en kveld med Fotballfrue møter Pia og husfrue. Vi kunne utvekslet (?) oppskrifter, sminketips og genrelle tips for å få hverdagen til å gå rundt. Så kunne vi sminket hverandre til slutt.


  2. Jeg blir gjerne med på en kveld med Frua altså. Jeg trenger litt sminketips. Så kan jeg lære henne å lage lapskaus, for det har jeg gjort i dag – med vellykket resultat. Selv treåringene spiste den.


    • Altså, JEG lar meg helt klart imponere av lapskausen. Men jeg er redd det blir too much carbos for Frua. Du kan heller bidra med kurs i hjemmelagde julegaver:-)


  3. Ta viskortet til mannen din og dra på shopping! :=) Evt rydde i klesskapet ja, det er sikkert det lureste. Hvis jeg ikke har råd til ny kjole kjøper jeg bare noe nytt tilbehør, som smykke på Glitter eller en ny liten veske.. Good luck, det går sikkert bra vettu 😉


    • Hehe, ja ordner seg vel! (Dessuten så er jeg jo godt etablert med mann og barn likevel, haha! 😉



Legg igjen en kommentar

