h1

Hei, hur det går!

november 16, 2012

Da er det fredagskveld her i heimen også. Men jeg kan garantere at fredagsROEN er ikke-eksisterende. Jeg har fått barna i seng, med utfordrende «jeg- vil-ikke-sove»-adferd på 50% av dem. Det er likevel ikke her Utfordringen ligger. Den ligger i at jeg i morgen arrangerer vår første barnebursdag. Og den ligger i at hvis noen hadde kommet hit nå, om det så hadde vært noen av mine nærmeste, måtte jeg lagt meg på gulvet og lata som jeg ikke var hjemme. For her ser det virkelig ille ut. Det er rent her, (takk til min trofaste vaskehjelp som kommer hver fjortende dag og sørger for at HELE kåken er ren på en gang, i hvert fall den lille stunden det varer), men det er så sinnsykt rotete. Jeg orker ikke prøve beskrive det en gang, men stikkord er ustrukturert baking, ustrukturert klestørk, en stue som ikke ser ut til å ønske nye leker velkommen i morgen grunnet plassmangel, samt dårlig forsøk på å omgjøre spiseplassen til et samlested for pirater.

Og jeg har jo bakt,da. 3 slag av typen 1-2-3. Og den ene skal bli en skute. Det må mannen ta seg av. Jeg har «laget» muffins, lyse OG mørke. Og de lyse la jeg i sånne piratformer. Kjøpt inn flagg til å pynte de og greier. Men jeg visste vel ikke at muffins ble så store i ovnen? Det meste rant over kanten, og utseendemessig ser det nå ut som et slags brytebrød. Pyntet med et flagg her og der. Men sønnen er strålende fornøyd. Så da får heller de foreldrene som kommer i morgen tro at vi har tyvsmakt på alle muffinsene. For det har vi faktisk ikke. Den mørke typen skulle jeg lage edderkopper av. Tror det var deg, www.casadidriksen.blogspot.no som inspirerte til dette? Og vet du hva, jeg klarte det! En lakrislisse her og en nonstopp der, ble så fine, så! Eneste minuset, er at jubilanten synes de er skikkelig ekle og akter ikke så mye som smake på dem.. Men tanken er, som stort sett vanlig, god.

Når det er jubileum, må man jo selvsagt velge outfit med omhu. Og med tanke på at jeg sjelden er med på noe som kan minne om jubilem eller festligheter for tiden, har jeg faktisk planlagt hva jeg skal ha på meg. Jeg har sågar kjøpt meg ny topp. Med piratmotiv. Gjennomført, hæ? Sånn hodeskalletopp som jeg egentlig ikke skulle ha. Eller Skullgenser, som jeg kanskje tror det heter. Eller Kaptein Sabeltanngenser som vi kaller det her hjemme. Uansett, skulle også ha noen ganske ok sorte bukser tenkte jeg, sånne som er litt for fine til å bruke når jeg går tur. Synes jeg. Så fordi jeg pynter meg såpass ofte som jeg gjør, så tenkte jeg at jeg skulle prøve antrekket i dag. Og det gjorde jeg. Og var ganske tøff og kul, synes jeg. Og fordi jeg snart skulle legge barna, valgte jeg å ha på meg antrekket frem til vi skulle gå på badet. Det var ikke så lurt. Jeg tenkte nemlig at mitt stress ikke skulle påvirke mine håpefulle, så jeg arrangerte høytlesning på gulvet. Med barn på fanget. Veldig hyggelig det. I utgangspunktet. Jeg holder det jeg lover, skal ikke skrive utfyllende om bleiehistorier. Så jeg gjør den kort:

Bleia var ikke optimalt satt på. Hvilket førte til at buksene plutselig var dekorert på en meget ikke-tilfredsstillende måte. Som gjorde at jeg måtte ta de av meg i noe som ligner et forrykende tempo. I hvert fall delvis. Jeg er VELDIG spent på hva jeg sa til svenske Dennis og hans makker fra Securitas som ringte på døren for å selge meg alarm midt oppi dette. Jeg vurderte det nemlig dithen at jeg hadde såpass lang genser at jeg kunne åpne døra selvom kun èn legg var buksebekledd. Jeg kjøpte ikke alarm i dag. For å si det sånn.

Og jeg vet ikke hva jeg skal ha på meg i morgen. Og gidder ikke være opptatt av det mer.

Det som plager meg aller mest nå, er at jeg har spist en kindersjokolade uten å legge merke til det. Jeg har en til på benken, men den KAN jeg bare ikke ta. Den skal nemlig være planken på skuta.

Men en sjokoladegullpenge fra eller til.. Det er det ingen som legger merke til.

One comment

  1. Moro å være til inspirasjon.. Her syntes også alle ungene at de sjokolademuffinsene var SÅÅÅ stilige…. og nesten ingen spiste dem.. For det var lakris, de så skumle ut, «æ lika ike edderkopper»… Men alle ville ha sånne i sin bursdag!
    Tvi, tvi og lykke til i morgen.



Legg igjen en kommentar

