h1

Oss fruer i mellom

november 14, 2012

I dag har jeg skrevet innlegg hos selveste fotballfrua. Jeg var nesten nervøs da jeg gjorde det. Men noen spurte meg om jeg ikke var redd for å bli oppfatta som ondsinnet og sjalu når jeg skrev om henne. Og det er jeg ikke,asså. Ondsinnet. Så det har jeg nå sagt i fra. Til frua. Jeg synes det er ufattelig morsomt og fascinerende med de SINNSYKT forskjellige livene vi lever. Det er alt. Og jeg vil jo si at hun kommer best ut av det på mange områder. Og jeg har lært flere ting av henne, jeg. Nå sist at bordeaux er en farge. Har aldri slått meg. Og jeg synes at det er litt artig at hun kan bli sliten av mange hotelldøgn, mens jeg hadde gitt to fingre og tre tær for en natt på hotell. Jaja. Jeg håper og tror at frua forstår hva jeg mener. Jeg tipper hun gremmes når hun leser om at jeg spiser oboy med litt melk oppi når ungene har lagt seg. Og at jeg har Toro pannekaker til middag innimellom. Men jeg tror hun skjønner at det har blitt et slags folk av meg og.

Apropos tær.. Jeg er ikke så veldig begeistra for føtter. For å si det sånn. Det går langt mellom pene føtter. I hvert fall hvis de sitter på et menneske over skolealder. Altså 6 år. Jeg var på trening i dag, og da var det en slags avslapningsdel til slutt. Vi ble oppfordret til å ta av oss på bena. Skoa, altså. Jeg pleier egentlig ikke gjøre det, fordi jeg føler at det blir et ubekvemt fotfokus. Men i dag gjorde alle de andre det, så da gjorde jeg det og. Og da kan jeg fortelle de av dere som lurer på om det går å gjennomføre en treningsøkt med en halvspist rød drue i skoen uten å merke det, at ja, det går fint. Jeg hadde hvite sokker på meg også. Så da jeg tok av skoen, så det så ekstremt ekkelt ut at jeg er helt sikker på at ALLE i den salen så på foten min. Akkurat det jeg ønska meg. Og det hjalp heller ikke på når jeg begynte å prate lavt om druer og unger og ha og ha. Jeg har i hvert fall trent. Og for alvor sett at motivasjonskalenderen min «20 på høsten» ikke funket som den skulle. Fristen er i morgen, og i dag besitter jeg 14 kryss. Det er 6 for lite til å kjøpe meg en dyr genser. Men fordi jeg faktisk HAR trent fjorten ganger, så synes jeg kanskje jeg fortjener en billig genser. Gjerne i bordeaux. Jeg har også tenkt å lage meg en ny motivasjons kalender, og den skal hete «10 før jul». Nemlig.

Nå skal jeg fortsette å diskutere med sønnen hvilken bokstav han begynner på. Han er nemlig helt uenig med meg, og denne akter jeg ikke å gi meg på.

Det kan bli en lang kveld.

21 kommentarer

  1. Ha ha, ja, når man opplever det slitsomt å ligge på hotell, i reine senger, i fred og ro….da lever man forskjellige liv.


  2. Var inne og leste det du hadde skrevet og du fikk jo et riktig hyggelig svar da. Har aldri oppfattet deg som ondsinnet og sjalu, men som du sier så må man jo la seg fasinere av liv så fjernt fra sitt eget..


    • Ja, jeg så det!! Veldig greit at det er oppe og avgjort, for det kommer nok mer om sånt! 🙂 Jeg har jo oppheng!!


  3. En liten oppmerksomhet til deg inne på bloggen min i dag. Bare for å gjøre deg høy på pæra og sånn…


    • Næmen, så utrolig hyggelig,da!! Nå svever jeg jo avgårde snart, totalt blottet for bakkekontakt! Tusen hjertelig takk!! 🙂


  4. Jeg ler høylydt og Thomas 3 år ser på meg for å forvisse seg om at alt er ok! «Mamma, har du aua?» » Nei, jeg bare leste noe morsomt!»
    Det er godt og le klokka 6 på morgenen!
    Takk!


    • Haha, herlig!! :-)Ha en fin dag!!


  5. Herlig! Ser for meg seansen – og det var sikkert ikke bare du som hadde no’ rart i skoen!
    Hvis du trenger nye strømper har jeg et tips inne hos meg.. 😉


    • Hehe, det skal jeg jammen sjekke ut!! 🙂


  6. Man vet ikke hvor bra man egentlig har det! Vi dødelige husfruer har det også ganske bra (når man overser samtlige symptomer på insomnia og håravfall etter å ha revet seg i håret over at vesla bare-ikke-vil-skifte-bleia), sammenlignet med mange andre..

    Bordeaux? Snasent navn, men jeg foretrekker vinrød. Mmm, vin liksom. Ha en god dag!


    • Enig, ja til mer rødvin i ordforrådet vårt! 🙂


  7. Du verden for noen herlige innlegg du har skrevet. Nå har jeg lagt meg til som følger av deg for dette traff jammen midt i blinken! :o) Jeg er selv 4 barns mor og har vært gjennom fasen du er i nå, men jeg ler så tårene triller og kjenner meg igjen i mye av det du skriver. Klem fra Nina


    • Å gud bedre..bloggen min ja. Takk skal du ha, det var hyggelig å høre 🙂 Bøyer meg i støvet og spiser en hybelkanin av beundring for deg som har FIRE barn :-O


    • Herlig! 🙂


  8. For en fantastisk blogg! Tusen takk for at du la igjen kommentar hos fotballfrua, for det gjorde at jeg oppdaget din! For min del var tiden inne for litt motvekt:)


    • Haha, ja, akkurat motvekt kan jeg garantere! 🙂


  9. Jeg er en av de som stadig vekk titter inn hos fotballfrua så jeg lo høyt når jeg leste dine kommentarer om det hun skriver. Du er helt nydelig!! Med en fantastisk skriveteknikk!!


    • Åh, så veldig hyggelig!! Takk! 🙂


  10. Heisann! Kom helt tilfeldig innom bloggen din da jeg rota rundt her. Så i morgen etter jobb skal beina på bordet og så skal jeg kose meg med å lese alle innleggene dine – dette ene ga mersmak! 🙂 Det som irriterer meg litt, er at jeg ikke fant ut hvor du har kommentert hos fotballfrue? Ville gjerne lest det!
    Ha en fin kveld – vi «leses2 🙂


    • Hei, så koselig,da! 🙂 Jeg kommenterte det siste hun hadde skrevet da, så det ble under julegavetipsene hennes! 😀



Legg igjen en kommentar

