h1

Dæinsedokka

november 8, 2012

Dagens forside av VG gjorde igjen at jeg stod i kassakøen fylt av sjokk og vantro. En ussel triksing med ord, ga inntrykk av at Grandiosa`n var ferdigpizzataperen. Jeg ble så opprørt at jeg kjøpte avisen. Og fikk heldigvis se at Grandisen kun hadde rykket en plass ned. Til andre plass. Bare slått av Casa di mama fra dr. Oetker. Den kjenner jeg ikke til, men kanskje, KANSKJE, skal jeg sprenge noen grenser i morgen å gå til innkjøp av den.

Det er så mye jeg må ta stilling til hele tiden.

Ellers nærmer det seg julebordsessong. Jeg har jo fått blod på tann etter helgens utskeielse og føler at jeg har kommet i en slags festmodus. Det fører med seg en del problemer. Hovedproblemet er vel i grunn at jeg ikke er invitert på noe julebord. Null. Jeg er glemt. Oversett. Forbigått. Og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med det. Skal jeg ringe på jobb å si » Hei, har dere glemt meg? Jeg får vel være med på julebord selvom jeg har permisjon?» Eller skal jeg stikke innom jobben for å hilse på, for så å overrasket utbryte «Å ja, det er juuuulebord nå,ja» når jeg ser påmeldingslista som henger på personalrommet? Eller skal jeg bare anta at noen har meldt meg på?

Julebord har en tendens til å havne på byen. Og der har jeg ikke mye å by på. (For å bruke VGs artige sjargong). Jeg tenkte på det i går. Jeg har jo ikke vært skikkelig på byen på nærmere 5 år. Og aner derfor ikke hvordan man skal oppføre seg der. Er det sånn at alle danser Gangnam style, eller var det i fjor? Jeg har sett den en del på youtube for å prøve forberede meg, men det går ikke så bra. Jeg har nemlig blitt en dame som knipser når hun danser. Seriøst. Jeg har gjort det gang på gang. Danser en del for barna for tiden, så kult og heftig jeg kan, men jeg ender opp med å gå sidelengs med litt for heftig kneknekk og  taktfast knipsnig med begge hender. Hver gang.

Så denne Gangnam stylen blir nok uansett for avansert. Holder det å kunne deler av Ketchupsong? Eller være rimelig trygg på Macarena? Når sant skal sies, så er Fugledansen den eneste dansen jeg er helt sikker på at jeg kan. Det holder ikke mål, asså. Dessuten hadde jeg ikke klart å oppføre meg på byen. Jeg hadde for eksempel blitt helt feil antrekksmessig. Fordi jeg har blitt så glad i komfort. At jeg ikke har annet enn flate sko. For eksempel. Flate, behagelige sko. Som er gode å gå i. Og jeg vil gjette at hvis jeg skulle pynta meg for å gå på byen i morra, hadde jeg endt opp med olaskjørt. Enda jeg skjønner at det er feil. Og hvordan jeg hadde oppført meg på byen.. Jeg orker ikke tenke på det. Sitti i et hjørne med veska på fanget. Vært mistenksom for at noen skulle hatt noe oppi drinken min. Før det hadde tippa over og jeg hadde insistert på å være Gangnamstyle-instruktør på en scene.

Jeg skal arrangere min første barnebursdag neste helg. Jeg tror vel egentlig det er der jeg har størst sjanse til å klare meg sånn nogenlunde.

Det blir kult det, da.

 

8 kommentarer

  1. I dag stod det mellom å starte på et blad jeg fikk i posten, hvilket jeg har gledet meg til, eller bloggen din. Valget falt på husfrue.wordpress.com og den beslutningen er jeg ytterst glad for,


    • Hihi, det er soooo cool! Og du er like så!!


  2. Du kan vel arrangere julebord med barselgruppa…? 😉


    • Hehe, ja, de er vel ikke så kravstore heller, de??! 🙂


  3. haha, knipser når du danser – ser det for meg 🙂 Jeg skal heller ikke på noe julbord i år.. Men inviterte selv noen venner og gode naboer til husmorjulebord istedenfor. Det kan jo du også gjøre!? 🙂 Kul blogg forresten.


    • Hehe, joda.. MEn så mye styr a, gitt!! 🙂


  4. 🙂 🙂 🙂


    • Hardt å være kvinne! 😉



Legg igjen en kommentar

