h1

From me to you

november 6, 2012

Det er trist at det ikke er lov å baktale samboere i blogger. For jeg hadde hatt en del å fare med i dag.

Prikkete barn eier huset for tiden. Natt og dag. Vi skal få en stri turn med å gjenvinne rollen vår når de er friske igjen. Kan du si. (Du vil ikke ha vann, nei? Greit, eplejuice, kanskje? Ble du ikke fornøyd med en is? Vil du ha en til? Ja, vi ser på kaptein Sabeltann en gang til. Jaja, jeg vil gjerne være Grusomme Gabriel i timesvis, osv osv). Og i det hele familien er involvert i Sabeltannlek ved spisestuen,mor som sørlandsktalende Pinky, kommer følgende, forholdsvis klare melding fra gemalen: –Haha!!(Akkurat litt for rå latter) –Du høres ut som en homofil nordlending som har bodd litt for lenge i Oslo!!  Jeg som er såå dialektkyndig?! Bullshit.

Noe må man jo finne på når hele familien er innendørs en hel dag, så jeg dro i gang med urterundstykkebakst. (!) Jeg var ikke bare fornøyd med at jeg kom på å bake, men især at de ble så sinnsykt gode. Og det gjorde jeg et poeng av. Flere ganger. Helt til samboer avbrøt min skrytetale med at -Du, nå anbelfaler jeg deg at du slutter. Helt enig, de var dritgode, men du høres ut som Kjell Bjarne. Hæ? Kjell Bjarne hvem? -Han i Elling. Han som er så glad i mat at han alltid sier at det han spiser er det beeeeeste han noen gang har smakt. Point taken.

Men det VAR godt. Og jeg kom på hvorfor jeg ikke baker. (I tillegg til at det er kjedelig og at det blir fryktelig rotete). Jeg har ikke viljestyrke til å ha bakst i hus. Jeg spiste 3 på styrten. Etter middag. Jeg hadde aldri trodd jeg skulle gjøre dette, men dere bøøøør faktisk prøve denne: http://www.tine.no/oppskrifter/bakst/brod-og-rundstykker/urtefylte-snurrer  Jeg blandet også (etter EGET hode) inn Philadelphiaost i fyllet, meget vellykka. Vel, det var nok første og siste gang det kom en bakeanbefaling fra meg.. Men moro å være litt husfrue på ekte, da! (Pluss at jeg synes det ville se kult ut hvis noen skulle tro jeg ble sponsa av Tine. Hvilket jeg selvfølgelig  ikke blir).

Et tankekors til baksten… Sønn på snart tre år lagde èn snurr. Av kanskje 30. Og det var helt umulig å se hvilken han hadde lagd. Han er ikke spesielt god til å bake for alderen.

Jeg kan se hvilke land leserene av bloggen kommer fra, og i dag vil jeg ønske min leser fra Uganda hjertelig velkommen!! 🙂 Og alle dere andre og da, selvfølgelig. Kult at dere gidder å lese, dere er mitt adrenalin!

Hilsen Frida med hjertet i hånden

10 kommentarer

  1. Seff kan du baktale samboer i bloggen! De tør ikke å ta til motmæle.
    Jeg tror treåringer sånn generelt suger når det gjelder bakst.


    • Sikker? Han har sjukt mye på meg. Sjukt.


  2. Ja, det har jo mannen min også. Men de tør jo ikke å ta til motmæle i bloggen! Sånn at andre får lest det! (Og gjør han det, sletter du det jo bare) Ergo – du blir en vinner, sånn utad.


    • Haha, og det er jo det som gjelder, når alt kommer til alt! 🙂


  3. I love you, husfrue!!


    • Du skal få bloggens første: ❤ . Det fortjener`u.


  4. Har du lest min blogg?? Mannen er ikke akkurat helt blid alltid…. Særlig ikke når et helt innlegg handler om at han alltid sover og det linkes direkte til sovebilde av ham på instagram… Jeg har en plan om å gjøre det godt igjen på farsdagen da….


    • Haha, sant nok!! Jeg må i hvert fall vente til ETTER farsdagen, for jeg har brukt opp lønninga mi på ting som HAN mener er totalt unødvendig.. Men det er jo tanken som teller? Og det kan ligge mange gode tanker bak en tegning eller to….


  5. Du har min dypeste sympati, men når jeg leste hva han sa om dialekten satte jeg fast kveldsmaten i halsen av latter. Min mann er sånn han og, der han kunne begrenset seg til lett humring kommer det beskrivelser og sammenligninger jeg fint kunne ha klart meg uten!



Legg igjen en kommentar

