h1

Saturday night fever

november 3, 2012

I dag skal mor og far i huset på fest. Jeg gleder meg så veldig at jeg på en måte er litt nervøs. For det er lenge siden,asså. Vi snakker år og dag. Bokstavelig talt. Det er faktisk så lenge siden at da jeg i morges tenkte på ulike drinker, kom jeg på følgende tre: San Fransisco. Tom Collins. Og Singapore sling.

Dette blir interessant. Heldigvis er det sammen med verdens kuleste folk.  Det kan ikke bli annet enn bra. Jeg kjenner dog at bekymringene mine er noe anderledes enn hva som var tilfelle enn da jeg var young, free and single. I tillegg til å tenke på at lillegull våkner og vil ha mat 4.30 i morgen, er jeg oppriktig redd for all den gode maten som kommer til å florere der. Tenk om jeg spiser så mye at jeg blir trøtt. Og så mett at jeg ikke får ned så mye som en dråpe Singapore sling. Jeg får bare gjøre mitt ytterste for å begrense meg matmessig.

Jeg burde absolutt ha investert i nye klær. Men jeg investerte i nye vinterdekk i steden.

Apropos klær.. I går, da poden skulle hentes i barnehagen, var jeg ikke så verst antrukket. Om jeg skal si det sjøl. Jeg var nydusja og nysminka, og håret hadde ikke rukket å begynne leve sitt eget liv enda. Skal jeg pirke på noe, må det være at buksa gikk akkurat litt for mye ned over baken når jeg bøyde meg. Men det prøvde jeg bare å unngå. Stemningen mellom meg og poden var meget god, samtalen med pedagogen like så, alt fløt. Vi ønsket god helg, og gikk ut. Jeg i ført de sedvanlige blå-sokk-i-plastene. Oppdaget det ved bilen, satte fra meg støvlene til sønnen, og gikk lutrygget tilbake med plastsokkene. Kjørte så uanfektet av gårde, støvlene stod igjen på parkeringsplassen. Dette oppdaget jeg da jeg kom hjem, så jeg ringte barnehagen. Presenterte meg som fru kaos og informerte om at jeg hadde kjørt fra støvlene til barnet mitt. Jeg fikk da til svar at jeg i tillegg til å kjøre FRA dem, hadde prestert å kjøre OVER dem. Flott.

Nå er det litt slitsomt i heimen, 3/4 av den har fått oppheng i DDE og rompa mi. Jeg tror jeg går og pakker.

Og hva jeg skriver om i morra.. Det er jeg veldig spent på.

Legg igjen en kommentar

