h1

Kveld. Og takk for det.

november 1, 2012

I går rømte vi, det vil si meg og barna, heimen i anledning Halloween. Mannen jobbet, og jeg orket ikke tanken på å være alene hjemme i et knask eller knep-infisert nabolag, med en skeptisk 3 åring og en hypersosial baby. Veldig greit å ta turen hjem til mor og far sitt rolige nabolag, ikke så mye som en liten knaskforespørsel en gang. Så meg veldig fornøyd med dagen og følte at jeg hadde sluppet unna. Så ringte det på døren i dag. Jeg kjente irritasjonen dundre i hele meg. DET VAR I GÅR, LISSOM. Hektiske, godtesjuke maseunger. Nok er nok, er det ikke?? Fikk plassert barna trygt i sofaen, og marsjerte ut i gangen. Åpnet døren hardt og brutalt, og der stod de to søteste hekser og samstemt nærmest sang:» Knask eller bibelvers..?» Haha, veldig morsomt. Angrer litt på at jeg ikke sa bibelvers, for jeg lurer veldig på om de hadde øvd inn noen.. Men nei,da. Skal si «cake popsene» mine fikk ben å gå på.. Noe resten av familien også har bidratt sterkt til. Sønnen turte omsider å smake, viste seg at det var godt. Han er tydeligvis like vanskelig å få kvalm på grunn av søtsaker som mora si. Jeg tok han på fersken med den FEMTE greia og utbrøt, litt sint og litt overraska, at «Du kan jo ikke spise fem sånne!! Du kommer til å spy!!» Hvorpå jeg bare fikk et «Unnskyld!» og et stort smil. Og kveldsmaten gikk som planlagt.

Jeg må klage litt i dag. Jeg er nemlig så SJUKT lei å være trøtt. Jeg er så lei av at dagen begynner 4.30, og klarer ikke finne trøst i at det «bare er en periode» akkurat nå. Jeg blir gæern av det. Mandag som lørdag, klikk.. Og jeg kjenner at jeg hisser meg opp av at folk (jeg kaller henne folk, da jeg vet at hun leser bloggen. Moren min, altså). Utbryter «ah, så deeeeeeeilig!!» Når jeg sier at jeg fikk sove 20 minutter under frøknas hvil mellom 9 og 9.20. NEI!!! NEI!!DET ER IKKE DEILIG Å SOVE I 20 MINUTTER NÅR DU HAR SÅNN CIRKA 120 TIMERS UNDERSKUDD PÅ SØVN!!DET ER ET MINIMUM AV EN NØDVENDIGHET FOR Å OVERLEVE. Det blir som å si til en vinelsker at han er så heeeeeldig hvis han har fått druejuice til gourmentmiddagen, det. Eller til en godtegris at han skal få godteri og servere tørka frukt. Nemlig.

Man blir jo i et interessant humør når man er trøtt også. Jeg blir ganske så barnslig, i admit. I stad måtte jeg jobbe hardt med meg selv. 3-åringen kommanderte meg rundt på golvet for å være diverse sjørøvere. Greit nok. Men jeg kjente at det holdt på å toppe seg fullstendig da jeg plutselig fikk en real overhaling fordi jeg gjorde en utilgivelig feil i mitt forsøk på å synge Langemannsangen. Han var tydelig sjokkert over morens manglende evne på sjørøverkunnskap, og i det jeg fikk passet påskrevet, bet jeg tennene hardt sammen mens jeg tenkte «Slapp av med deg du, din kabelsatanfantast. Du skjønner ikke forskjell på 17 og 18, så jeg tror ikke DU skal snakke om hvem som ikke skjønner noe her». Jeg sa det ikke. Men jeg gadd ikke leke sjørøver mer.

Nå skal jeg legge meg og tenke på at det er 1 måned til første luka i kalenderen skal åpnes. Vi hørs i mårrån bitti.

Sånn i halv fem-tida.

Legg igjen en kommentar

