h1

Morgenstund.. Up yours..?!

oktober 21, 2012

Jeg har null problem med å skjønne at jeg kommer til  å savne småbarnstiden etterhvert som barna vokser til. Jeg er veldig klar over hvor heldig jeg er som vekkes av barnesang hver morgen. Jeg skjønner hvor priviligert jeg er som får se inn i verdens vakreste, gladeste barneøyne i det jeg våkner.  Jeg er helt enig i at det er fantastisk med en liten kropp som skjelver av glede og forventning over å møte en ny dag.

MEN MÅ DET SKJE KLOKKA FEM??! Jeg synes det er utfordrende å nyte noe som helst på den tiden.. Greit at man får mye ut av dagen og sånn, men jeg synes egentlig man gjør det om man kommer seg opp klokka sju også, jeg??

Jeg har brukt morgenen til litt nettsurfing. Sett på alle de pene, velstelte og  tilsynelatende opplagte mennesker som finnes. Sett meg selv i speilet. Ikke pen, velstelt eller tilsynelatende opplagt syn. Jeg har konstantert at det er svært uheldig for meg å legge meg med vått hår. Sett at jeg bør kjøpe meg en ny sminkefjerner. Akseptert at jeg måtte ikle meg samboers stygge addidasjoggebukse i dag. Fordi jeg ikke ville risikere å vekke eldstemann ved å lukke opp skapet. Ser på meg sjøl. Herregud,asså. Jeg går til frisøren, men det er jammen alt. Lurer på hvor mange år siden det er jeg tok fotpleie. Eller solarium. Er jeg i ferd med å bli et takras på ekte?

Men klisje eller ei. Ser bort på lillegull som ligger på gulvet og oppdager verden, mens hun trener på å si mamma. Kjenner med hele meg at det ER verdt det. Selvom jeg absolutt kunne tenke meg at hun utsatte startskuddet for dagen en time eller to, er det faktisk ingen andre steder i verden jeg ville vært akkurat nå. Og nå nærmer klokka seg 8. Det lyser i nabohuset, og samboer og eldstemann har begynt å småprate oppe. Kanskje jeg får legge meg litt etter frokost. Blir en bra dag dette. Skal bare rydde opp sukettene som frøkna just nu sendte ut over stuegulvet. Sjukt mange suketter det er plass til i en sånn liten eske.

Dessuten har jeg fått alle lørdagsgodtrestene for meg sjøl.

Legg igjen en kommentar

