h1

I <3 pizza

oktober 20, 2012

Pizza har vært min favorittrett så lenge jeg kan huske. Og i dag skal jeg, uten blygsel, slå et slag for ferdigpizza’n. For grandisen. Jeg forholder meg ikke til at kjøttet på den ryktes å være av ymse kvalitet. Sorry, Eivind Hellstrøm. (Her skrev jeg egentlig Øystein Hedstrøm, noe som ga teksten et noe annet innhold). Sorry, men Grandis er godt. Innimellom. Det synes sønnen min også. Han får det nemlig servert en fredag i ny og ne. Med ketchup. Uten salat. Og likevel mener jeg at jeg er en god mor.

I går gikk jeg på en skikkelig pizzasmell. Jeg syntes synd på meg selv. Oppriktig. Datter og jeg var nemlig hjemme alene, og jeg gleda meg i grunn veldig til hun skulle sove. Da ventet nemlig en rykende fersk ferdigpizza på mor i huset. Men jeg gjorde en alvorlig feil. Isteden for å gå for den trygge Grandisen, eventuelt slå til med en Pizza Originale, prøvde jeg en ny variant. » Ekte italiensk pizza, bakt i steinovn». Med Rema 1000- logo på esken. Her burde det ringt noen bjeller. Men det gjorde det altså ikke. For å gjøre en lang historie kort: Det smakte så sjukt dritt. Det lukta på en måte dødt kjøtt i hele kåken. Æsj. Pizzaen gikk rett i søpla. Og det skal mye til, asså. Jeg har til og med klart å kjøre i meg en laksepizza på ferie i Belgia. Riktignok med tårer i øynene, men sånn kan det gå når man innbiller seg at franskferdighetene er bedre enn hva som virkelig er tilfelle. Jeg kan meget godt erindre barnebursdagen jeg var i for 25 år siden hvor det ble servert pizza med medisterkaker,men også denne gikk ned. Om enn ikke på høykant.

Men i kveld! I kveld er det samboerens homemadepizza som gjelder. Og da går det ikke en smule i søpla, det er like sikkert som at jeg legger meg småkvalm i kveld.

Håper alle har en lørdagskveld over middels. Og at dere som serverer ferdigpizza nå og da driter i hva folk måtte mene om det. Dere er vettige på tross av dette. Og blir det ikke folk av kidsa deres, skyldes det ikke grandisen. Jeg lover.

Legg igjen en kommentar

