h1

Selvskryt.. Eller?!

oktober 18, 2012

Etter gårsdagens blogginnlegg har jeg jammen fått en tilbakemelding:

Men kjære deg, du er jo Norgesmester!!

Og det er jeg fakta meg. Jeg har medalje og diplom. Norges beste. Tidlig 90- tall. Nå burde jeg stoppet, men sannheten skal frem. Det er jo selve misjonen med denne bloggingen. Jeg var med i et skolekorps som ble norgensmestere i 3.divisjon. 3.divisjon. Skolekorps. Skjønner du? Jeg kan på ingen måte påberope meg æren for 1. plassen heller. Jeg gremmes når jeg tenker på solopartiet vi fløytistene hadde på den ene låta. Det skjærer så sjuuuukt i øra. Man kan ikke GLEMME et fortegn når man spiller solo i NM. Selvom det er 3. divisjon skolekorps. Jeg gjorde jo det, da. Sånn nervøs , da. Spilte høyt. Ellers vil jeg tro at jeg for det meste lot som jeg spilte, men det var nok jeg som ble mest lykkelig og stolt over seieren. Så et utklipp i avisa for ikke å så lenge siden, da sitter jeg litt foran korpset, med permanent, joggedress, tommelen opp og holder en plakat hvor det står » VI SKAL TIL NM I STAVANGER». Snakk om å ta mye plass, men.

Apropos late som jeg spiller. Det har jeg i grunn fortsatt med. Var med i et jenteband på lærerskolen, fikk noia på en konsert hvor jeg spilte elektrisk piano, valgre å skru av lyden og fortsette «spillingen» med stor innlevelse. Ser/høres veldig spesielt ut på opptak,asså.

Uansett, da. Jeg kom på at jeg har jo faktisk flere store titler enn «gammel Norgensmester». Blandt annet vant jeg GULLBALLEN i 2004. Dette var en one-time-only-idrettsutmerkelse fra gode lærerkollegaer. På diplomen står det at jeg vinner for enestående innsats, fabelaktige finter og overdreven sangglede. Jeg måtte finne frem juryens begrunnelse, og får følgende lesning:

Årets gullbal går til en utøver som har utmerket seg på flere områder. Utøveren har vist en stor stigning i innsats og innsats. Årets gullballvinner har noe så sjeldent som et personlig preg i spillerstilen. Vedkommende opptrer med stor autoritet på banen. Utøveren har også en iboende uforutsigbarhet, man vet aldri hvor/om passningene kommer. Vi setter pris på en spiller som er villig til å blø for klubben, selv om vi her snakker om en spiller som ikke er ferdig utviklet, og som fortsatt må jobbe videre med teknikk, overblikk, kondisjon, balanse, koordinasjon, plasseringsdyktighet, vurderingsevne, ballfølelse, spenst og presisjon.

Jepp, det er jo bare å takke og bukke,det! Jeg har lagt ballen på hylla, tror ikke jeg er helt rede for comeback enda.. Da jeg lette etter juryens begrunnelse, fant jeg også et fantastisk avskjedsbrev fra mine søte små 6.klassinger, må deles:

Vi synes det er så dumt at du skal dra, altså til Tønsberg. Vi skjønner at du må dra fordi du har noen venner borti der. Alle her er jo gift, du har ingen og party-party med. Vi vil at du skal huske på disse faktasetningene om deg selv:

1. Du er en glad lærer

2. Du er dritkul

3. Du er søt og pen

4. Du er tøff

5. Du er rettferdig

6. Du er lovely girl

7. Du er en snill og god lærer

8. Du er flink til å date menn

9. Du er verdens beste

10. Du er god i fotball

11. Du er en sjarmør

12. Du ruler.

Vi har blitt kjent med deg og har skjønt at du er en fantastisk kvinne. Du var/er verdens beste.

SKJØNNER DERE, ELLER?? Jeg eeeeeelsker jobben min! 🙂 Skal sies at jeg stusser noe på punkt 8, 10 og 11, men.. Ellers velger jeg å slå meg til ro med at det er fra barn og fulle folk man får sannheten. (Og da jeg skal vel holde en del av det jeg har fått fra fulle folk for meg selv, kjenner jeg. Fra barn og, i og for seg. .)

Nå skal jeg skride til alrbeidet. Husarbeidet. Det er det kjedeligste jeg vet.

For øvrig fortsatt glad for at jeg ikke blogget som tenåring. Fant følgende i skoledagbok fra 7.klasse:

Favorittmat og drikke: Lasagne og San Fransisco.

Verre er det i grunn for venninnen min. Hun oppga biff og 96%.

3 kommentarer

  1. Du skal ikke kødde med NM i skolekorps. Mitt livs sterkeste opplevelse frem til jeg fødte barn.


    • Du har selvsagt helt rett. Jeg prøvde kanskje å gi inntrykk av at jeg har glemt hele NM, men det er jo ikke sant i det hele tatt. Innerst inne er jeg ganske kry for det. Og jeg prøver å virke uanfekta i forhold til solobommen, men jeg er ikke det.


  2. Nå ler jeg veldig! Du er morsom ass.



Legg igjen en kommentar

