h1

Scener fra et permisjonsliv

oktober 16, 2012

Referat fra telefonsamtale med venninne klokken 08.00 i dag. Hun starter.

– Morn. Åssen er det hos dere i dag?

– Joda. Jentungen og jeg ligger nå her på gulvet og glaner, da. Guttungen og fatteren hans sover enda.

– Det der er så typisk, ass! Når vi er alene med dem, er det aldri snakk om å sove så lenge!

– Jeg veit. Åssen er det hos dere?

– Nei, i dag så måtte vi ut ganske tidlig. Og DA sov jo selvfølgelig guttungen,da. Måtte VEKKE han i dag,da. Veit ikke hva vi har gjort gæli, jeg?!

– Ikke jeg heller, men noe må det jo ha vært. Sove skal vi i hvert fall ikke få lov til.

– Hva skal dere i dag?

– Så akkurat i avisa at det er Elleville Dager på Østfoldhallen. Det åpna klokka sju, så vi stikker dit nå.

– Hva var det salg på,a?

– Det vet jeg egentlig ikke, men det var i hvert fall noe som var satt ned fra 699 til 299.

– Ok. Men du vet ikke hva?

– Nei.

– Ok. Men skjønner at du drar. Kult med salg.

– Selve lykken. Morn.

Så tok jeg med meg jentungen og dro på salg,da. Jeg kan melde om at det er ekstremt mye rånete folk på salg som starter før ordinær åpningstid. Det lukta på en måte litt sånn tungt i hele senteret. Og jeg skjønner virkelig ikke hvorfor det skjer en eller annen kobling i hodet mitt hver gang jeg leser «SALG» «ELLEVILLE DAGER» eller «3 for 2″. Samboer beskrev det på sin måte da jeg fikk skjelven på 3 for 2 salg på Polarn O. Pyret. » Nå vet du hvordan jeg har det når jeg ser storlaksen i sjøen». Ok, sånn, ja.

Men greia på sånne storsalg, er jo at jeg vet at jeg kommer til å bli irritert. I dag intet unntak, asså. Hva er greia med at folk må gå så veldig nærme? For eksempel når jeg skal se på en genser. VENT til jeg er ferdig med å se,da! Jeg takler så dårlig å kjenne fremmede folks handleposer mot leggen, og jeg blir kvalm av fremmed pust, lissom! Og jeg SKJØNNER at det faktum at jeg stiller med barnevogn kan være irriterende, men ikke PUST sånn høyt hvis du må gå litt til venstre for at jeg skal komme forbi! Ho MÅ være med, lissom!

Jaja. Jeg kom uansett i gang med julehandelen (!) og humøret steg betraktelig. Fikk meg et par sko sjæl også. Dessuten slo jeg til på «FØR 699. NÅ 299»- tilbudet også. Julegaven til svigermor i boks! Og hvis noen lesere skulle lure på om selveste husfrua har noen ønsker for julen og det nye året, så kan jeg meddele at det var grådig mye pent på Vero Moda nå! Til dømes en hvit og grå strikkagenser til 279 spenn.

Så slår det meg. BARE rånete folk og meg fanget inne på et relativt stort senter. Kan det være tilfeldig? Shit, har jeg blitt rånete?? Kjipt, i så fall. Men jeg hadde ikke på meg joggebukse. Og jeg kjøpte ikke baconpølse klokka 09.00. Jeg hadde ikke lyst på en gang. Så, så ille kan det ikke ha blitt.

Legg igjen en kommentar

