h1

Hyttetur

oktober 13, 2012

I dag kunne jeg valgt å skrive om flott natur, magiske regnbuer, fantastiske mennesker og lave skuldre. Alt krydret med Saltkråkanidyll, god mat og blide barn. Det har jeg selvsagt ikke tenkt til. Jeg ønsker derimot å formidle dagens hverdagsutsnitt:

Jeg våknet, klar for en dag utendørs. På med ubehagelig superundertøy og underlige turbukser. Ulike omstendigheter, både menneskestyrte( barn som velger en lang formiddagslur) og naturstyrte (regn), gjorde imidlertid at planene ble endret. Ikke antrekket. Turen gikk isteden til Sportshopen, Nordens største sportsbutikk med fine priser. At de nå reklamerer med REA på REA, gjør jo stedet til et eldorado for sånne som meg. Omsider var alle plassert og spent fast i bilen, og ferden kunne starte. Samtalen fra vår bil gjengis herved: 

Jeg: Du tok med stelleveska?

Han: Eh.. NEI, lissom. Du er dame, det er naturlig at du tar ansvar for veskene i huset, lissom.

Jeg: Ehh.. Det er likestilling, da. Herregud.

Han: De har uansett akkurat fått ny bleie.

22 sekunder senere: 

Jeg: Det lukter bæsj her.

Han: Faen.

Så var det butikkstopp og bleiekjøp, da. Dette gjorde at jeg følte meg enda mer fresh og vellykka da vi kom frem til bestemmelsesstedet. Jeg ikledd denne underlige, rosamønstrede turbuksen jeg en gang kjøpte bare fordi det var salg (selvfølgelig) og fordi den var fra Kari Traa, en Bergansjakke som er akkurat litt for liten, dårlig sveis ala Kaci Kullmann, og med bærepose som stelleveske. Dagens outfit my ass. Selvsagt er jeg så heldig at en mann, la meg kalle han korpulent, går 10 cm foran meg, VELTER et stort stativ med brosjyrer og forsvinner på underlig vis. Jeg forsvant imidlertid ikke, og ble i steden gjenstand for uønsket oppmerksomhet. Bedre blir det ikke når samboer, som kommer 50 meter lenger bak , får øye på meg midt i alle brosjyrene og nærmest ROPER ut: » HAHA,har DU gjort det der??!» Mer oppmerksomhet. I tillegg til å se ut som en klovn i klesstilen, har ansiktet nå blitt rødt, og klovnen er unektelig et faktum. Jeg blir så altfor mye.

Men, jeg kunne faktisk skrevet om det jeg starta med. Dagen har vært super, og at gjestene må varter opp med et fantastisk skalldyrbord, gjør dagen fullkommen!

 

Legg igjen en kommentar

