h1

TGIF, som jeg hører de sier.

oktober 12, 2012

Helga er knallgod, uavhengig om man er i permisjon eller ikke. Jeg var litt skeptisk til hvordan dagen ville fortone seg, da den startet noe spesielt. Sønnen våknet og insisterte på at han var en katt. Og han er standhaftig, denne unge mannen. Samtlige spørsmål ble besvart med «mjau», og alt skulle gjøres på alle fire. Det er ikke kjempelett å kle på en 3-åring som ligger på alle fire og roper mjau. Vel, vi kom oss gjennom morgenstell og jeg klarte, ved hjelp av urimelige bestikkelser, å overtale han til å spise havregrynen med skje, ikke som en katt. Levering i barnehagen gikk så som så, han insisterte på at støvlene skulle være på feil ben og at jakken skulle være av. Jeg ga meg på den første, det er viktig med kompromiss. Har jeg skjønt. For dere som følger med på «Linus i svingen på barne-tv», så føler jeg at barnehagepersonalet kaller meg for «moren til Nure» på bakrommet. Han kommer nemlig ofte i barnehagen iført sykkelhjelm, som er hans favorittdings for tiden. Når han i tillegg krever å ha en STOR refleks formet som en elg øverst i jakkeglidelåsen på høylys dag, skjønner jeg at det kan oppleves som litt voldsomt..

Resten av formiddagen ble tilbragt i flotte Gamlebyen med bra damer og søte babyer. Jeg føler litt at folk sukker «å neiii..» når vi kommer marsjerende inn med barnevogner og unger og hele pakka, men vi mååå jo luftes litt vi også. Det skal tillegges at vi har meget eksemplariske barn. Det er utrolig mange fine butikker i Gamlebyen, men dere kan jo gjette hvem som heller avsluttet seansen på konkurssalg på et lager jeg kjørte forbi. To gensere for hundre spenn. Det er billig, ass. Lurer på når jeg skal få den voksne, men ungdommelige, sofistikerte, ganske dyre stilen jeg har tenkt å tilverve meg. Snart, tipper jeg.

Nå: Hyttetur med gode venner! God helg!

One comment

  1. Fantastisk!! God helg, gleder meg til fortsettelsen!



Legg igjen en kommentar

