h1

Trening på en torsdag

oktober 11, 2012

Ingen trenger noensinne få dårlig samvittighet når jeg blogger om trening, virkelig ikke. Med unntak av noen få perioder med opphold, har jeg trent moderat hele livet. Det kjipe er at det skulle man ikke tru. Du møter ikke meg på gata og tenker » oh shit..hu der har trent hele livet..» Kjipt er det også at jeg synes det er ganske treigt å trene. Og slitsomt. Jada, jeg har prøvd litt forskjellig. Jeg kan imidlertid ikke huske at jeg NOEN GANG har tenkt at «å neiii, er timen slutt alt?!» Jeg kan derimot meget godt erindre at jeg har fulgt nøye med på klokka.. Unntaket må være på timer med svært kjekke instruktører, eller svært høy Carola-faktor. Så hvorfor trener jeg? Først og fremst for at jeg ikke orker TENKE på hvordan jeg hadde sett ut hvis jeg ikke gjorde det. Dernest fordi jeg vet det er bra for meg. Og, må jeg innrømme, fordi det er grådig godt etterpå. Som regel, da. Jeg er svært enkelt laget når det kommer til motivasjon, så på kjøleskapet henger min egen treningskalender. Denne periodens kalender heter «20 på høsten», og gått da ut på at jeg skal trene 20 ganger før 15.11. Ett kryss etter hver trening. Premie etter ti kryss: halvtimes massasje av samboer, premie etter 20: kjøpe meg en genser til 800 kroner betalt av samboer. Har 8 kryss nå, tror det blir genser. 

Så var det dagens trening. Herregud, asså. En god, gammel aerobic/styrke time, greit nok. Problemet er jo at jeg er god og gammel sjæl. Dagens instruktør var frøken Sverige, selveste drømmen om Elin. Yndig og veltrent, og svært lite tilfeldig antrukket. ALT var lilla og rosa. Vi snakker lilla skolisser, sokker og hårstrikk. Hestehalen var perfekt, og det var tydelig at hun ikke hadde tenkt som meg i morges. («Jeg gidder ikke dusje nå, jeg skal jo trene i kveld likevel»). Hun var cirka halvparten så stor som meg, dobbelt så godt trent og VELDIG positiv. Jeg matchet også på et vis, kledd i sort fra topp til tå. Dog iført ammebh fremfor sportsbh, da jeg ikke fant det i farta. Det blir ikke helt det samme. For å si det sånn. Underveis i timen, observerte jeg også at jeg var den eneste i salen som hadde på meg 90-tallets jazzbukser. De trange som går sånn ut nederst. Når gikk egentlig de av moten?? Etter å ha tenkt en stund på dette, konkluderte jeg med at jeg ikke husker sist jeg så noen i sånne bukser. Jaja. Jeg endte opp foran ved speilet, sånn at jeg hadde både meg selv og drømmen om Elin i synsfeltet. Ikke ålreit, asså. Alt jeg klarte å tenke mens jeg så meg selv fly frem og tilbake, var «hej, hur det går mellan pattar och lår, hej hur det går mellan pattar och lår». Taktfast. Frøken Sverige var mest opptatt av  å «snabba på, tjejer! Snabba-snabba-snabba!» Jeg døde litt innvendig, tror jeg.  Drømmen om Elin. Halvparten så stor som meg og dobbelt så sterk. Men vet du, Elin? Jeg har i hvert fall lettere for å holde takten enn deg.

5 kommentarer

  1. Herrejeremini! «Drømmen om Elin» Knegger og tenker at du er kulere enn du veit sjæl:-) Skal ikke se bort i fra at veien til berømmelse for deg går gjennom denna bloggen ass. Fra nå har du ihvertfall 2 følgere.


  2. Det er jo så kuli:) eneste problemet mitt nå, er at jeg er nervøs for dissa hemningene som har lett for å forsvinne når jeg blir gira! Kan bli fatalt.. Jaja. Skjønner ikke så mye enda,da. Med bilder og effekter og sånn.


  3. Superb blogg! Du skriver så bra at jeg må kose meg med et eller annet hver gang jeg leser den. I dag ble en stor firkløver kombinert med litt latter. Skal love deg at Elin ikke veit hva biff og bernaise er, synd for hu egentlig…


  4. Hahaha!!! Jeg ler så jeg dævver!! Hej hur det går…. Fantastisk! Og takk, tusen tusen takk for at du har latt spira gro, sånn at jeg også kan lese en blogg som er gjenkjenbar! Takk!


  5. Jeg glemte å si at Elin etter timen sa: «Ja-a, tjejer! Bra jobbat! Nu er det bara och gå hem och eta nått godt!» Dritbra, tenkte jeg. Helt til hun lattermildt utbrøt: «Ja, inte choklad, forståss, men nått sunt och godt!»
    Yeah, right. Jeg tok Oboy. Tenkte at det var litt midt i mellom. Eller mitt i mellan. Som hun ville sagt.



Legg igjen en kommentar

